ARBEIDSPROGRAM MDG MODUM

Programmet for 2023-2027

Miljøpartiet De Grønne ønsker et samfunn der vi har gode liv uten at vi ødelegger for andre. Norge står ved et veiskille, der langsiktig trygghet, frihet og velferd for alle står på spill. Vi er nødt til å ta et oppgjør med målet om hele tiden å produsere mer, for så å kjøpe og deretter kaste mer.

De Grønne sier nei til rovdrift på mennesker og miljø. Vi vil ha et Norge der unge ikke blir syke av prestasjonsjag og kjøpepress. Vi ønsker et levende lokalsamfunn der færre er ensomme og vi har mer tid til venner og familie. Ungene skal kunne leke trygt ute og sykle til skolen i frisk luft. Vi skal fortsatt kunne gå tur i gammel skog og fiske i fjorden. Dyra i havet skal ikke kveles av plast. Det skal være enklest og billigst å velge miljøvennlig, uansett hvor du bor. Vi lover å støtte med ideer og pågangsmot til å skape nye grønne arbeidsplasser.

Vi vil bidra til et samfunn som kjemper mot klimaendringer med effektive tiltak, som bidrar til at færre drives på flukt og sikrer gode liv også for dem som kommer etter oss.